روزهای نخستین سال نهم هجری بود که عدهای از مسلمانان – مغرور از فتح مکه و پیروزی در حنین و به طمع اقتصادی- به فروش سلاح خود روی آوردند. تصور آنان این بود که با این پیروزیهای بزرگی که نصیب اسلام و مسلمین شده، باب
«جهاد» بستهشده و دیگر نیازی به ابزارهای آن هم
نیست. منقول است که اینجا پیامبر اعظم (ص) اصحاب را از چنین برداشت غلطی نهی کردند و فرمودند: «وَ اَلْجِهَادُ مَاضٍ مُنْذُ بَعَثَنِی اَللَّهُ إِلَی أَنْ یقَاتِلَ آخِرُ أُمَّتِی اَلدَّجَّالَ»؛ جهاد از زمان بعثت من تا زمانی که آخرین فرد امتم با دجال بجنگد، برقرار است.این حدیث نشان داد که جهاد را
پایانی نیست و پایداری دین خدا بهواسطه جهاد مسلمین تحقق مییابد. فقط پس از تشکیل دولت حق به دست حضرت ولیعصر (عج) است که این تکلیف الهی بلاموضوع میشود.البته روشن است که جهاد مستمر فقط به معنای جهاد دفاعی و مسلحانه نیست و مجاهدت به معنای عام آن در راه خدا از همه روشهای ممکن و برای تحقق اهداف الهی در هر زمان و مکان موضوعیت دارد. اینچنین است که در سیره ۲۵۰ ساله ائمه هدی، نیز چه آن زمانی که مانند دوره امام علی (ع) و امام حسین (ع) دست به شمشیر برده و در برابر دشمنان خدا ایستادند و چه مانند سایر امامان که با ابزار تبلیغ فرهنگی و علمی، دین خدا را یاری کردند، در همه حال «جهاد» جاری و ساری بوده است.نکته مهمی که اینجا باید به آن اشاره کرد که در آخرالزمان (از زمان بعثت خاتمالانبیا تا ظهور خاتمالاوصیا) شرایط عالم هیچگاه عادی نیست و جبهه حق همواره باید خود را در مبارزه با باطل بداند و برای آن جهاد کند. گاه به مزاح یا جدی میپرسند چرا ما همواره در این «برهه حساس» هستیم و چرا این برهه پایان نمییابد. پاسخ آن است که این برهه فراتر از انقل انتقاد فرزند شهید منا...
ما را در سایت انتقاد فرزند شهید منا دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : fraygah8 بازدید : 54 تاريخ : دوشنبه 3 مهر 1402 ساعت: 17:12